Om skolen


Faaborg Gymnasium er et moderne og velindrettet gymnasium, placeret usædvanligt naturskønt i udkanten af Faaborg for foden af Svanninge Bakker. Vore elever kommer ikke blot fra Faaborg, men fra et større område på Sydfyn.

Igennem årene er flere tusinde studenter udgået fra Faaborg Gymnasium. De befinder sig i dag i alle dele af det danske samfund – nogle af dem endda meget langt fra Danmarks grænser. Vi kan godt lide at tænke på, at vi har været med til at hjælpe dem på vej mod deres mål.

Vi er bygget til at rumme 12 klasser, og er dermed fra starten tænkt som et forholdsvis lille gymnasium. Det ser vi ikke som en ulempe. Den overskuelige størrelse muliggør, at alle elever meget hurtigt lærer hinanden og alle skolens lærere at kende. Størrelsen gør det let at få indflydelse gennem skolens elevråd og forskellige udvalg, nye ideer kan virkeliggøres i en fart, og beslutninger kan træffes hurtigt og smidigt. Vi lægger vægt på at have aktive og motiverede elever med lyst til at lære mere. Gymnasiet skal ikke blot være en fortsættelse af folkeskolen, men et nyt kapitel med nye faglige udfordringer. Vi bestræber os på at tilbyde et åbent og kreativt miljø som ramme for denne læreproces, og vi gør meget for ved siden af fagene at have en bred vifte af elevstyrede aktiviteter.

Man bliver aldrig færdig med at uddanne sig, men samlet skulle tiden på Faaborg Gymnasium gerne give det bedste mulige fundament for den livslange uddannelse, der i fremtiden vil være vilkåret for alle.


Elevrådet

Elevrådet 2016-17:

Følg elevrådet på deres facebook-side!

 

1a: Ella Katrine Surballe Frederiksen og Valdemar Emil Otte Petersen

1bn: Natasha Grace Thomsen og Sofie Rimmer Andersen

1cd: Amanda Birkedal og Jonas Wismann Lorenzen

1f: Lukas Benjamin Madsen og Olivia Nees Larsen

2ac: Petra Brøjtenborg Larsen og Valdemar Solgaard Grønning

2bn: Carl Johan Kure Beckett

2d: Emilie M. J. Petersen og Freja Lindberg Birkelund

2f: Benedikte Svärd og Philip Munck Knutsen

3a: Amanda Farenholtz Smith, Emil August Stærkær og Katrine Wistrup Gerau

3bc: Freja Birkemose og Gorm Næsborg

3d: Kristine Johanne Olsen, Stine Bojer og Thomas Thiesson Tornhøj

3f: Aja Silke Melander og Thea Klingenberg Staugaard

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Elevrådet 2016-17

Nyhedsbreve

Hver anden uge udkommer FGs nyhedsbrev. Nyhedsbrevet udsendes internt og lægges også herunder:

Nyhedsbrev, uge 38 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 38

 

Nyhedsbrev, uge 36 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 36

 

Nyhedsbrev, uge 34 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 34

 

Nyhedsbrev, uge 32 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 32

 

Sommerbrev, uge 26 (2017)

Sommerbrev_2017_uge 26

Opstartsuge skema_27.06.17

 

Nyhedsbrev, uge 24 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 24

 

Nyhedsbrev, uge 22 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 22

 

Nyhedsbrev, uge 20 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 20

 

Nyhedsbrev, uge 18 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 18

 

Nyhedsbrev, uge 16 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 16

 

Nyhedsbrev, uge 14 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 14

 

Nyhedsbrev, uge 12 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 12

 

Nyhedsbrev, uge 10 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 10

 

Nyhedsbrev, uge 8 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 8

 

Nyhedsbrev, uge 6 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 6

 

Nyhedsbrev, uge 4 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 4

 

Nyhedsbrev, uge 2 (2017)

Nyhedsbrev_2017_uge 2

 

Nyhedsbrev, uge 50 (2016)

Nyhedsbrev uge 50

 

Nyhedsbrev, uge 48 (2016)

Nyhedsbrev uge 48

 

Nyhedsbrev, uge 46 (2016)

Nyhedsbrev uge 46

 

Nyhedsbrev, uge 44 (2016)

Nyhedsbrev uge 44

 

Nyhedsbrev, uge 40 (2016)

Nyhedsbrev uge 40

 

Nyhedsbrev, uge 36 (2016)

Nyhedsbrev uge 36

 

Nyhedsbrev, uge 34 (2016)

Nyhedsbrev uge 34

 

Nyhedsbrev, uge 32 (2016)

Nyhedsbrev uge 32

 

Nyhedsbrev, uge 22 (2016)

Nyhedsbrev uge 22

 

Nyhedsbrev, uge 20 (2016)

Nyhedsbrev uge 20

 

Nyhedsbrev, uge 18 (2016)

Nyhedsbrev uge 18

 

Nyhedsbrev, uge 14 (2016)

Nyhedsbrev uge 14

 

Nyhedsbrev, uge 10 (2016)

Nyhedsbrev uge 10

 

Nyhedsbrev, uge 8 (2016)

Nyhedsbrev uge 8

Bilag 1 – Det rullende universitet – undervisning 060416 Skema

 

Nyhedsbrev, uge 6 (2016)

Nyhedsbrev uge 6

 

Nyhedsbrev, uge 4 (2016)

Nyhedsbrev uge 4

 

Nyhedsbrev, uge 2 (2016)

Nyhedsbrev uge 2

 

Nyhedsbrev, uge 50 (2015)

Nyhedsbrev uge 50

 

Nyhedsbrev, uge 48 (2015)

Nyhedsbrev uge 48

 

Nyhedsbrev, uge 46 (2015)

Nyhedsbrev uge 46

 

Nyhedsbrev, uge 44 (2015)

Nyhedsbrev uge 44

Bilag 1 – Procedure for lærerforsamlinger på Faaborg Gymnasium 2015-16

 

Nyhedsbrev, uge 40 (2015)

Nyhedsbrev uge 40

 

Nyhedsbrev, uge 38 (2015)

Nyhedsbrev uge 38

 

Nyhedsbrev, uge 36 (2015)

Nyhedsbrev uge 36

 

Nyhedsbrev, uge 34 (2015)

Nyhedsbrev uge 34

 

Nyhedsbrev, uge 27 (2015)

Nyhedsbrev uge 27

Bilag 1 – Velkomstbrev 2015

Bilag 2 – Mentorfolder – FG 2015

Bilag 3 – Tutorfolder – FG 2015

 

Nyhedsbrev, uge 24 (2015)

Nyhedsbrev uge 24

Bilag 1 – Ansøgning om kompetenceudvikling 2015

 

Nyhedsbrev, uge 22 (2015)

Nyhedsbrev uge 22

Bilag 1 – Bestyrelsesreferat 18.05.2015

 

Nyhedsbrev, uge 20 (2015)

Nyhedsbrev uge 20

Bilag 1 – Procesplan – præsentation

Bilag 2 – Indledende øvelser i udviklingsgruppen

 

Nyhedsbrev, uge 18 (2015)

Nyhedsbrev uge 18

Bilag 1 – Årsplan 2015-16

Bilag 2 – Ledige stillinger sommer 2015

Bilag 3 – Ledige stilling, studiesekretær sommer 2015

 

Nyhedsbrev, uge 16 (2015)

Nyhedsbrev uge 16

Bilag 1 – Årsfest 3.g 2015

Bilag 2 – Hold- og opgavefordeling – nøgleprincipper og proces

Bilag 3 – Kompetenceudviklingsstrategi for Faaborg Gymnasium udkast – 01 04 15

 

Nyhedsbrev, uge 12 (2015)

Nyhedsbrev uge 12

Bilag 1 – Præsentation på lærermøde 18 03 15

Bilag 2 – Oversigt over kvalitetsudviklingsarbejdet på Faaborg Gymnasium

 

Nyhedsbrev, uge 10 (2015)

Nyhedsbrev uge 10

Bilag 1 – MUS 2015 FG

Bilag 2 – Skema til MUS (lærere) 2015

Bilag 3 – Skema til MUS (øvrige medarbejdere) 2015

Bilag 4 – Observationsskema

Bilag 5 – Katalog over nuværende samarbejder mellem grundskole og FG

 

Nyhedsbrev, uge 8 (2015)

Nyhedsbrev uge 8

Bilag 1 – FIP Koncept og program

Bilag 2 – Netværksprojekt i fag- og skrivedidaktik

Bilag 3 – Synlig læring

Bilag 4 – Fordeling af personale

 

 


Elevudvalg

ER

TU

FU

PU


Bestyrelse

Bestyrelsens medlemmer

Professor, dr. scient
Jens Oddershede
Formand for bestyrelsen
Indstillet af rektorkollegiet
Stemmeret: ja

Kommunalpolitiker
Jakob Holm
Indstillet af Faaborg-Midtfyn Kommune
Stemmeret: ja

Skoleinspektør
Søren Hillers
Indstillet af Fagområdechefen for folkeskoleområdet
Stemmeret: ja

Lektor
Morten Østerlund Krog
Indstillet af medarbejderne
Stemmeret: nej

Lektor
Malene Bech Sørensen
Indstillet af medarbejderne
Stemmeret: ja

Gymnasieelev
Emilie M. J. Petersen, 2d
Indstillet af elevrådet
Stemmeret: ja

Gymnasielev
Valdemar S. Grønning, 2c
Indstillet af elevrådet
Stemmeret: nej

Direktør og partner, ‘Hildebrandt og Brandi’
Søren Brandi
Udpeget af bestyrelsen
Stemmeret: ja

Museumsdirektør
Gertrud Hvidberg-Hansen
Udpeget af bestyrelsen
Stemmeret: ja

Rektor
Sophie Holm Strøm
Sekretær for bestyrelsen
Stemmeret: nej

 

Referater fra bestyrelsesmøder

Referater fra de seneste bestyrelsesmøder i pdf-format:

Skoleåret 2016-17:
Referat 17.05.2017
Referat
24.03.2017
Referat 21.11.2016
Referat 19.09.2016

Skoleåret 2015-16:
Referat 23.05.2016
Referat 15.03.2016
Referat 23.11.2015
Referat 16.09.2015

Skoleåret 2014-15:
Referat 18.05.2015
Referat 16.03.2015
Referat 24.11.2014
Referat 15.09.2014

Skoleåret 2013-14:
Referat 13.05.2014
Referat 17.03.2014
Referat 03.02.2014
Referat 20.11.2013
Referat 30.09.2013
Referat 02.09.2013

Skoleåret 2012-13:
Referat 13.05.2013
Referat 18.03.2013
Referat 11.12.2012
Referat 24.10.2012
Referat 03.09.2012

Skoleåret 2011-12:
Referat 09.05.2012
Referat 12.03.2012
Referat 12.12.2011
Referat 03.10.2011
Referat 29.08.2011

Skoleåret 2010-11:
Referat 12.05.2011
Referat 14.03.2011
Referat 07.12.2010
Referat 28.10.2010
Referat 31.08.2010

Forretningsorden, vedtægter og årsplan

Bestyrelsens forretningsorden i pdf-format:
Forretningsorden

Bestyrelsens vedtægter i pdf-format:

Vedtægter

Rektors resultatlønskontrakt

Gældende resultatlønskontrakt i pdf-format:

Resultatlønskontrakt 2017-18

 

Tidligere resultatlønskontrakter:

Resultatlønskontrakt 2016-17

Resultatlønskontrakt 2016-17 – afrapportering

Resultatlønskontrakt 2016-17 – udmøntning

Resultatlønskontrakt 2015-16

Resultatlønskontrakt 2015-16 – afrapportering

Resultatlønskontrakt 2015-16 – udmøntning

Resultatlønskontrakt 2014-15

Resultatlønskontrakt 2013-14

Resultatlønskontrakt 2012-13

 


Organisation & vision

Faaborg Gymnasium er:

  • en overskuelig skole med mange muligheder for indflydelse
  • en skole med et velfungerende studiemiljø, gode biblioteksfaciliteter og mange elevarbejdspladser
  • en skole med tidssvarende edb- og laboratoriefaciliteter
  • en skole med topmoderne mediefaciliteter, kameraer og redigeringscomputere

Vi tilbyder:

  • et grundforløb med fokus på at lette overgangen til gymnasiet
  • varierede arbejdsformer og faglig fordybelse
  • supplerende tilbud – fra lektiecafé til studiekredse
  • et spændende ungdomsmiljø med samvær på tværs af klasser og årgange, med aktiviteter efter skoletid og med morgensamlinger, fredagscaféer og elevfester

Vi lægger særlig vægt på:

  • at have et bredt udbud af studieretninger
  • større eller mindre ekskursioner i ind- og udland
  • at inddrage skolens enestående beliggenhed i undervisningen
  • at lade aktiviteter fra fagene drama, medier, musik, billedkunst og idræt præge skolens liv

Hos os får du:

  • udfordringer, der giver faglig og personlig vækst
  • udviklet egenskaber som samarbejdsevne og selvstændighed
  • tre gode år som stiller krav og giver muligheder

 

FGs værdier, visioner og mål

Vision

Faaborg Gymnasium vil skabe lyst til dannelse, faglig udvikling og læring i fællesskab og klæde eleverne på til at være videbegærlige, undersøgende og aktive medborgere med udsyn til verden.

Skolens mission

Faaborg Gymnasium er en vidensinstitution. Vores mission er at højne uddannelsesniveauet for områdets unge. Det gør vi ved at danne og uddanne alle vores elever til at blive så dygtige, som de kan, i et trygt og udfordrende læringsmiljø. Eleverne tilegner sig gennem 3 vigtige år almendannelse, viden og kompetencer, så de kan gennemføre uddannelsen til studentereksamen og blive klædt på til videre uddannelse og livslang læring.

Værdier

Faaborg Gymnasium kendetegnes ved et stærkt og fællesskabsbaseret læringsmiljø. Et professionelt og udviklingsorienteret læringsmiljø forudsætter, at vi har tillid til hinanden. Det indebærer, at vi har gensidig respekt, anerkender hinanden, har kompetent lederskab og løser udfordringer på en principbaseret og retfærdig måde. Det betyder, at vi forpligter os på tillid, tydelighed og samarbejde.

Tillid

Vi tror på, at tillid er forudsætningen for samarbejde og meningsgivende relationer.

Ledelsen forventes at:

  • Anerkende at alle parter handler ud fra skolens bedste som den overordnede interesse
  • Udvise lydhørhed, respekt og vilje til dialog i alle samarbejdsrelationer
  • Udvise lydhørhed, respekt og vilje til dialog omkring opgavers omfang og varetagelse
  • Arbejde for åbenhed og gennemsigtighed i organisations- og medarbejderledelse

Medarbejderne forventes at:

  • Anerkende at alle parter handler ud fra skolens bedste som den overordnede interesse
  • Udvise lydhørhed, respekt og vilje til dialog i alle samarbejdsrelationer
  • Udvise lydhørhed, respekt og vilje til dialog omkring opgavers omfang og varetagelse
  • Udvise medejerskab for det fælles projekt og vilje til at samarbejde om forandringsprocesser

Elevcitater:

”Tillid er noget vi skaber sammen”

”Tillid til lærerne er vigtigt, så evt. problemer kan løses”

”Tillid bidrager til et bedre læringsmiljø, hvor man ikke er nervøs for at begå fejl”

”Tillid giver selvtillid i undervisningen”

”Tillid medfører tryghed”

”Tillid forstørrer fællesskabet”

 

Tydelighed

Vi tror, at tydelighed er forudsætningen for samarbejde omkring opgavevaretagelsen.

 Ledelsen forventes at:

  • Opstille klare mål og forventninger
  • Anvende klare kommunikationsveje
  • Angive rammer, retning og omfang på projekter
  • Følge op på indsatser og udmeldinger og give tydelig feedback

Medarbejderne forventes at:

  • Opstille tydelige mål og kriterier for målopfyldelse og give tydelig feedback til eleverne i forhold til læreprocessen
  • Være tydelige i kommunikationen med eleverne og effektuere klar klasserumsledelse med vægt på en god lærer-elevrelation
  • Indgå i en løbende dialog og samarbejde med ledelsen omkring opgavevaretagelsen

Elevcitater:

”Tydelighed er klar tale og ingen tvivl”

”Tydelighed for mig betyder klar information, f.eks. klar besked med lektier”

”Tydelighed er god kommunikation”

”I undervisningen er det vigtigt, at læreren tydeliggør, hvad der menes”

”Tydelighed er ikke at skjule noget i det, man siger”

”Det er en god ting at tydeliggøre sig uden for skoleregi, “vi er fra Faaborg gym, og vi er stolte af det!””

 

Samarbejde

Vi tror på, at vi gennem et forpligtende samarbejde skaber den bedst mulige skole, hvor et trygt og tillidsfuldt miljø går hånd i hånd med udvikling og læring.

Ledelsen forventes at:

  • Opbygge gode samarbejdsrelationer, der bygger på anerkendelse, gensidig respekt, omsorg, kærlighed og gensidig tillid med henblik på at få det bedste frem i hinanden
  • Ledelsen forpligtiger sig til at opbygge social kapital gennem evne og vilje til samarbejde, tillid og ved at agere retfærdigt
  • Samarbejde i ledelsesteam og med medarbejdergruppen om at skabe bedst mulig kvalitet i opgaveløsningen, hvor medarbejderne involveres i at udvikle løsningsforslag
  • Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere

Medarbejderne forventes at:

  • Samarbejde med eleverne om at udfolde deres potentiale med tillid til elevernes evner – at de kan og vil afhængigt af den enkeltes udgangspunkt
  • Samarbejde i teams, faggrupper og med kolleger og ledelse med fokus på at fremme elevernes læring og skabe grobund for den enkeltes faglige og personlige udvikling
  • Samarbejde med eksterne samarbejdspartnere med afsæt i skolens indsatsområder

Elevcitater:

”Samarbejde er at være åbne over for hinanden og hinandens idéer”

”Samarbejde er at udnytte hinandens forskellige kvaliteter”

”At man i klassen arbejder sammen om et godt indlæringsmiljø”

”Det er vigtigt at kunne unde hinanden, at det går godt”

”Samarbejde er en form for menneskelig dannelse, og vi dannes og bliver klogere i fællesskab”

“På mange niveauer er samarbejde en god ting. Her på Faaborg gymnasium er der et godt samarbejde mellem elever og lærer, her skiller vi os ud fra mange andre gymnasier. Da vi er så små, bidrager samarbejde også til sammenhold og fællesskab, både internt mellem elever og mellem lærer og elev”

 

Kompetenceudvikling

Vi ønsker at gøre brug af og udvikle medarbejdernes faglige, pædagogiske og didaktiske  kompetencer med særligt fokus på at fremme elevernes lyst til dannelse, faglig udvikling og læring i fællesskab.

Ledelsen forventes at:

  • Skabe rammer og vilkår som understøtter udvikling af et professionelt læringsmiljø
  • Kortlægge medarbejdernes mangefacetterede kompetencer med henblik på at anvende, udvikle og inddrage alle disse til gavn for den fælles læring og kompetenceudvikling i organisationen (fælles videndeling, intern undervisning, supervision mv.)
  • Opsøge og inddrage relevant viden og praksiserfaringer for at sikre kvaliteten i opgavevaretagelsen

Medarbejderne forventes at:

  • Opsøge, anvende og inddrage relevant viden og praksiserfaringer for at sikre kvaliteten i opgavevaretagelsen
  • Evaluere virkningen af undervisningen, herunder søge tegn på læring og give feedback for at kvalificere elevernes udbytte
  • Aktivt opsøge og inddrage faglig sparring i udviklingsarbejdet og opbygge delt viden om, hvad der virker i praksis

Oversigt over udviklingsarbejdet på Faaborg Gymnasium 2015-17

Vores vision er, at vi vil skabe lyst til dannelse, faglig udvikling og læring i fællesskab og klæde eleverne på til at være videbegærlige, undersøgende og aktive medborgere med udsyn til verden .

Udviklingsgruppen har oversat den lidt abstrakte vision og strategi i forhold til arbejdet med at synliggøre læringen og udbygge vores samarbejde til 3 overordnede pejlemærker for udviklingsarbejdet på Faaborg Gymnasium, som vi kommer til at arbejde målrettet med den næste årrække. Nedenfor desuden en visualisering af skolens aktuelle indsatsområder:

skaermbillede-2016-11-23-kl-09-45-00

 


Miljø, Regler og Politikker


Statistik

Statistik i henhold til loven

I henhold til loven skal en uddannelsesinstitution sikre, at en række oplysninger er tilgængelige på institutionens hjemmeside.

UNI•C Statistik & Analyse stiller uddannelsesstatistiske oplysninger til rådighed på Undervisningsministeriet hjemmeside uvm.dk. Den enkelte institution kan indsætte links på sin hjemmeside, som viser de relevante oplysninger for institutionen på ministeriets hjemmeside.

Links til rapporter for Faaborg Gymnasium:

Gymnasiekarakterer – gennemsnitskarakterer fordelt på fag og evalueringsform

Gymnasiekarakterer – gennemsnitskarakterer fordelt på gymnasial uddannelse, fag og evalueringsform.

Overgang til uddannelse 27 mdr. efter fuldført gymnasial uddannelse fordelt på til-uddannelse

Fuldførelsesprocenter og antal fuldførte på gymnasiale uddannelser

Kort beskrivelse af nøgletallene (UVM)

Bekendtgørelse af lov om gennemsigtighed og åbenhed i uddannelserne m.v.


FGs venner

Bliv medlem

Medlemskab af foreningen koster 150 kroner om året, og ønsker man at betale for 3 år på én gang er det kr. 400,-

Beløbet kan indbetales på:
7059 – 1606911

 

Om Faaborg Gymnasiums Venner

Faaborg Gymnasiums venner er en forening, hvor forældre, gamle elever, lærere og andre med interesse for Faaborg Gymnasium kan blive medlemmer.

Formål

Foreningen yder økonomisk støtte til opgaver, hvor man ikke kan hente penge fra skolens driftsbudget – for eksempel til arrangementer og aktiviteter, som er til gavn for eleverne og skolen eller til enkelte elever i forbindelse med f. eks. studierejser.

Økonomi

Foreningens midler skaffes ved medlemsbidrag og overskud fra arrangementer – bl.a. Årsfesten og ‘Gamle elevers fest’. Foreningens skal hele tiden have en grundkapital på ca. 50000 kr – overskydende uddeles efter ansøgning.

Vedtægter

§1 Foreningens navn er ‘Faaborg Gymnasiums Venner’

§2 Foreningens formål er:

At virke som bindeled mellem medlemmerne og skolen
At yde økonomisk støtte til skolen eller den enkelte elev inden for områder, hvor det offentlige ikke eller kun i utilstrækkelig grad yder støtte.

§3 Som medlemmer kan optages nuværende og tidligere elevers forældre, tidligere elever, skolens lærere og alle, der interesserer sig for skolen og dens arbejde.

§4 Foreningens midler tilvejebringes gennem medlemskontingent, gaver og tilskud, samt gennem opsamling af overskud fra skolens officielle arrangementer. Kontingentformer og kontingentstørrelser fastsættes af generalforsamlingen.

§5 Ordinær generalforsamling afholdes hvert år i forårssemestret i forbindelse med et arrangement, hvortil medlemmerne er indbudt. På den ordinære generalforsamling aflægges beretning, og det reviderede regnskab forelægges. Endvidere vælges for 2 år ad gangen et/to bestyrelsesmedlemmer samt en revisor. Vedtagelser på generalforsamlingen træffes ved simpelt flertal.

§6 Bestyrelsen består af seks medlemmer:

Skolens rektor, som er født medlem
En af skolens lærere, valgt af lærerkollegiet for to år ad gangen
En af skolens studievejledere
Tre medlemmer valgt af generalforsamlingen
Bestyrelsen vælger af sin midte formand, kasserer og sekretær.

§7 Bestyrelsen disponerer over foreningens midler
Foreningen tegnes udadtil af rektor efter samråd med formanden.

§8 Foreningens regnskabsår følger kalenderåret.
Foreningen midler skal, indtil der træffes bestemmelse om deres anvendelse, anbringes i et af Faaborgs pengeinstitutter.

§9 Til ændring af vedtægterne eller bestemmelse om foreningens opløsning kræves vedtagelse på en generalforsamling med 2/3 majoritet.
Ved foreningens opløsning skal midlerne anvendes i overensstemmelse med vedtægternes §2.

Vedtaget på generalforsamlingen 11.maj 1993, §6 ændret på generalforsamlingen, april 2006.

Faaborg Gymnasiums Venners bestyrelse

Birgit Arildsen Formand ba@faaborg-gym.dk
Sophie Holm Strøm shs@faaborg-gym.dk
Jens Juel Larsen Sekretær jens.juel.larsen@skolekom.dk
Charlotte Kern Jensen Kasserer ckj@faaborg-gym.dk
Revisor
Lars Bonne Rasmussen lars.bonne.rasmussen@ skolekom.dk

Ledige stillinger

Faaborg Gymnasium søger undervisere

Ved Faaborg Gymnasium vil der per 1.8.2017 være 1-2 ledige stillinger/timerester til besættelse primært indenfor fagene:

Matematik, Fysik, idræt og tysk.

Både ansøgere med og uden pædagogikum kan komme i betragtning.

Faaborg Gymnasiums overordnede mål er at danne og uddanne alle vores elever til at blive så dygtige, som de kan. Det gør vi ved at sikre, at eleverne gennem deres 3 år på Faaborg Gymnasium tilegner sig almendannelse, viden og kompetencer, så de kan gennemføre uddannelsen til studentereksamen.

Skolen har med 300 elever og 35 lærere en overskuelige størrelse, der betyder, at der er tæt kontakt og samarbejde mellem skolens forskellige parter: elever – lærere – ledelse.

Vi er stærkt lokalt forankrede med en skøn beliggenhed og udnytter de smukke omgivelser i en række fag.

Vi har et aktivt og kreativt samarbejde med de lokale samarbejdspartnere. Vi lægger stor vægt på brobygning og har et godt samarbejde med de lokale folkeskoler indenfor sprog, matematik og naturvidenskab.

Skolen er hjemsted for det spændende ungdomstilbud Klar til film, og vi har et velfungerende samarbejde med HF & VUC Fyn Faaborg indenfor film og mediefag. Endvidere er vi sekretariat for det regionale projekt, Akademiet for Talentfulde Unge.

På Faaborg Gymnasium er elevernes dannelse, faglige udvikling og læring i centrum. Vi tror på, at alle har et talent, der skal findes og dyrkes. Vi ønsker, at alle udfordres og opmuntres til at udnytte deres fulde potentiale, og derfor værdsætter vi ethvert læringsfremskridt uanset udgangspunktet.

Vi tilbyder en skole med et godt arbejdsmiljø med vægt på samarbejde. Vi har et fagligt og socialt velfungerende lærerkollegium, hvor du hver dag vil komme til at arbejde tæt sammen med dygtige og inspirerende kollegaer om at løfte alle elevers læring gennem en vidensinformeret og praksisorienteret undervisning. Vi har brug for nye medarbejdere, der ønsker at være en del af vores fælles projekt.

Vi forventer, at du

  • Er fagligt dygtig
  • Brænder for at undervise
  • Er optaget af at hjælpe alle elever med at udfolde deres potentiale
  • Kan lide at arbejde med unge mennesker
  • Elsker at samarbejde med andre

Yderligere information kan fås ved henvendelse til rektor Sophie Holm Strøm på tlf. 29 17 55 49 eller vicerektor Jimmy Mangelsen på tlf. 24 85 80 04 eller til skolen på tlf. 62 61 89 10. Vi henviser i øvrigt til skolens hjemmeside www.faaborg-gym.dk

Ansøgninger modtages kun elektronisk via Gymnasiejob.dk. Ansøgningsfrist er d. 23. juni 2017 kl. 12

Ansættelsessamtaler finder sted i uge 26

Løn og ansættelsesforhold

Løn efter overenskomst med Gymnasieskolernes Lærerforening